Eenvoudige taal
Campingplatz Hetzingen – jouw kamperen in de Eifel
Welkom op Campingplatz Hetzingen in Nideggen. Hier vier je vakantie in de Eifel, vlak bij het Nationalpark Eifel en de rivier de Rur. Bij ons vind je natuur, rust en veel om te beleven. Wij spreken Duits, Nederlands en Engels – en bij ons zeggen we allemaal je en jij (#GernePerDu).
Ligging: midden in natuur en plezier
Onze camping ligt aan de rivier de Rur. Je bent snel in het Nationalpark Eifel, op wandelpaden en fietspaden. Ook mooie uitjes, stranden en thermen zijn goed bereikbaar.
Plaatsen: kies wat bij je past
Wij hebben verschillende soorten plaatsen. Zo vind je precies jouw plek.
- Standaard-plaatsen: Voor tent, caravan of camper.
- Comfort-plaatsen: Meer ruimte. Meestal met water- en afvalwater-aansluiting.
- Rur-plaatsen (premium): Vlak aan de rivier. Volledig uitgerust.
- Camper-plaatsen: Voor een flexibele aankomst.
- Tent-plaatsen: In verschillende maten.
Alle plaatsen zijn afgebakend en hebben stroom.
Huuraccommodaties: aankomen en je thuis voelen
Kampeer je zonder eigen voertuig? Boek dan een accommodatie:
- Chalets & lodges: Gezellig, vaak met woonkeuken, badkamer, soms wasmachine/droger en een terras – bijvoorbeeld Chalet #1021, #1022 of de Rurufer Lodge met uitzicht op de Rur.
- Mobiele huizen: Voor stellen, gezinnen of vrienden.
- Caravans: Kant-en-klaar ingericht.
- Slaapvaten: Extra dicht bij de natuur, sommige vlak aan de rivier.
- Romantische hut: Klein, fijn, met z'n tweeën genieten.
Veel accommodaties hebben wifi, verwarming, tv, een keuken of een kitchenette. In sommige zijn honden toegestaan.
Sanitair: schoon, modern en drempelvrij
Netheid is voor ons belangrijk. Het sanitair wordt elke dag schoongemaakt. Er zijn twee gebouwen met drempelvrije toegang, een drempelvrije douche, afwaskeukens, een verschoonruimte en een plek om chemische toiletten te legen. Ook vind je kookmogelijkheden, een wasruimte (via de WeWash-app) en een sauna met een zithoek en uitzicht op de burcht van Nideggen.
Voorzieningen & service: alles wat je nodig hebt
Wij verbeteren onze voorzieningen steeds. Onder meer vind je bij ons:
- Wifi op de camping
- Sauna-gedeelte
- Aanbod voor ontspanning, spel, sport & vrije tijd, service en eten & drinken
Mis je iets? Vertel het ons alsjeblieft – zo worden wij nog beter.
Honden: van harte welkom
Honden zijn bij ons welkom. Houd je hond alsjeblieft aan de lijn. Er zijn plekken om je hond uit te laten en tips voor een goede omgang met elkaar. In meerdere accommodaties zijn honden toegestaan – dat staat er telkens bij.
Evenementen & activiteiten: meer beleven
Op en rond de camping zijn er evenementen voor jong en oud. Een hoogtepunt: bij sommige partner-evenementen betalen wij de kosten voor onze kampeerders (aanmelden bij de receptie is nodig). Wij werken samen met lokale evenementen-partners – bijvoorbeeld Wildpark Schmidt.
Beleef de Eifel: veel plekken dichtbij
Thermen, baden, meren, wandelpaden en meer – bijvoorbeeld: Therme Euskirchen, Eifel-Therme Mechernich, Monte Mare Kreuzau, Rurbad Düren, strand Eschauel en mooie buitenbaden. Vanaf ons ben je er snel.
Gasten-app: alles in één oogopslag
Met de Hetzingen-app heb je info, tips en aanbiedingen op je telefoon. Zo plan je je dag nog makkelijker.
Eerlijk & flexibel: ons prijsmodel
Onze prijzen zijn dynamisch. Ze passen zich aan aan beschikbaarheid en vraag – soms omhoog, soms omlaag. Zo blijven de prijzen eerlijk en actueel.
Onderscheidingen & team
Op basis van gastbeoordelingen zijn wij al de „vriendelijkste camping van Europa” genoemd. Achter de camping staat een betrokken team rond Kirsten en Gereon Diart (sinds 01-01-2020).
Duurzaam op reis
Help alsjeblieft mee: gebruik de fiets of het openbaar vervoer, houd je aan de regels in beschermde gebieden en compenseer de CO₂ van je heen- en terugreis. Zo beschermen we samen de natuur van de Eifel.
Contact & route
Campingplatz Hetzingen
Campingweg 1, 52385 Nideggen
Telefoon: +49 2427 508 · E-mail:info@campingplatz-hetzingen.de
Het beste: boek nu online en verzeker je van je favoriete plek.



